no ja mam DSG tak jak _tm_, i piotrek_gdy, i też mam wrażenie tak jak _tm_, że jednak jest to HHC.
Pomijam tu kwestię że diler mnie zapewniał że jak się kupuje auto z DSG to jest w standardzie HHC, bo akurat info od dilera nie jest dla mnie wyznacznikiem :diabelski_usmiech
Sprawdziłem jeszcze rozpiskę wyposażenia swojego auta ściągniętą z systemy VW, którą dostałem od kolegi z forum, tak więc raczej powinno być tam wszystko wymienione. I rzeczywiście nie mogę tam znaleźć HHC, chociaż teog typu systemy są wymienione (ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA). A więc albo jest pod inną nazwą i nie mogę namierzyć albo oboje z _tm_ mamy mylne wrażenie.
Yarwa, jesli tak jest to musi być w wyposażeniu dodatkowym
czy moze ktoś wie jaki kod ma HHC?
jak inaczej to sprawdzić?
ja u siebie nie mam takiego odczucia o ktorym piszecie Yarwa,
i _tm_, dlatego wolałbym "organoleptycznie" upewnić się czy jest czy go nie ma
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
to nie teoria tylko przypuszczenie (taka mała róznica semantyczna :szeroki_usmiech )
a mozesz powiedzieć gdzie sprawdziłeś czy masz HHC? na wlepie?
ja mam dsg i jakoś nie zauwazyłem, żebym miał taki system
Może inaczej - nie szukałem nigdy potwierdzenia w dokumentach lub w kodowaniu VCDS-a czy mam taki system, ale samochód zachowuje się dokładnie tak jakby go miał.
W ramach ciekawostek - w cenniku Fabii jest napisane, że wersja z DSG standardowo posiada HHC. Nie wiem czemu nie napisali tego w Octavii. A skoro Ty nie masz to może to zależy od wersji DSG, bo Ci co twierdzą, że mają HHC mają DSG7, a Ty masz DSG6.
[ Dodano: Pią 17 Gru, 10 11:24 ]
Zamieszczone przez piotrek_gdy
ja u siebie nie mam takiego odczucia o ktorym piszecie
To jak to u Ciebie działa ? Stoisz na górce (np. wjazd na wyższy poziom garażu w galerii handlowej - tam przeważnie nachylenie jest znaczne) i trzymasz samochód na hamulcu. Jak puścisz hamulec, żeby przenieść nogę na gaz to samochód się trochę stoczy do tyłu ?
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Widać wyraźnie, że po puszczenia hamulca samochód jeszcze kilka sekund stoi i dopiero zaczyna się staczać. Te kilka sekund spokojnie wystarczą, żeby bez problemu przełożyć nogę z hamulca na gaz, a samochód nawet nie drgnie do tyłu. Może to nie jest HHC, ale oba moje samochody z DSG tak się zachowują. Szkoda, że kolega nie nagrał właśnie ruszenia po górę, bo wtedy byłoby to idealnie widać.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
_tm_, tylko wydaje mi się że ten filmik własnie pokazuje że DSG trzyma chwilowo tak jak piotrek_gdy, napisał. Zauważ, że w tytule filmiku jest WITHOUT HHC - a to chyba oznacza BEZ HHC :?:
:roll: ja juz nie wiem czy mamy to badziewie czy nie, w każdym razie nie ważne czy mam czy nie u mnie to działa :szeroki_usmiech
_tm_, tylko wydaje mi się że ten filmik własnie pokazuje że DSG trzyma chwilowo tak jak piotrek_gdy, napisał. Zauważ, że w tytule filmiku jest WITHOUT HHC - a to chyba oznacza BEZ HHC :?:
:roll: ja juz nie wiem czy mamy to badziewie czy nie, w każdym razie nie ważne czy mam czy nie u mnie to działa :szeroki_usmiech
To jest film naszego kolegi z forum, który wie dokładnie tyle co my - czyli, że nie zamawiał HHC, a samochód stoi - dlatego napisał BEZ HHC. Dlatego też napisałem wcześniej - nie wiem czy to co mamy to się nazywa HHC, czy nie, ale tak działa . A w Fabiach jest montowane seryjnie .
No chyba, że prawdziwe HHC różni się tym, że trzyma dłużej niż u nas to wtedy zgodzę się, że to nie jest to samo .
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
U mnie we wszystkich broszurach ktore otrzymalem od dilera i na stronie Skody (UK) jest napisane wyraznie ze wszystkie O2 1.4 TSI DSG posiadaja HH. bez wyjatku.
Na powyzszym filmie to widac (mimo ze autor napisal ze jego samochod nie posiada HH). Kierowca puszcza hamulec, okolo 2 sec i samochod zaczyna sie staczac. Dokladnie tak dziala HH.
Jakos mi sie nie chce wierzyc ze w UK wszystkie O2 w tej konkretnej kombinacji silnik-skrzynia maja ten uklad a juz w PL (albo w innym miejscu)nie.
Jakos mi sie nie chce wierzyc ze w UK wszystkie O2 w tej konkretnej kombinacji silnik-skrzynia maja ten uklad a juz w PL (albo w innym miejscu)nie.
tu akurat wiesz bym polemizował. Na każdy rynek do innego kraju nawet te same modele mają inną konfigurację standardową. Np. do elegance w Niemczech trzeba dopłacić za czujniki parkowania na przód a u nas są w standardzie.
ja tam używam ręcznego tylko i wyłącznie do zabawy albo jak parkuje samochód na wzniesieniu...w czasie normalnej jazdy nigdy...zawsze się dziwie jak czekam za kimś i ten ktoś ręczny spuszcza przy ruszaniu...
funkcje typu autohold czasami mogą za bardzo przyzwyczaić kierowce do tego że auto sie nie stacza w dół...potem jak ktoś się zapomni że jedzie w innym aucie to może niezłego zonka zaliczyć...
Jakos mi sie nie chce wierzyc ze w UK wszystkie O2 w tej konkretnej kombinacji silnik-skrzynia maja ten uklad a juz w PL (albo w innym miejscu)nie.
tu akurat wiesz bym polemizował. Na każdy rynek do innego kraju nawet te same modele mają inną konfigurację standardową. Np. do elegance w Niemczech trzeba dopłacić za czujniki parkowania na przód a u nas są w standardzie.
Wybacz nie znam innych rynkow na tyle doglebnie zeby sie wypowiadac stanowczo w tej kwestii. Po prostu trudno mi uwierzyc ze mozna produkowac tyle roznych wersji na rozne rynki. Wydaje mi sie jednak ze akurat ten gadget "HH" moze poprawic zywotnosc skrzyni DSG ktora ma sprzeglo suche.
Co do czujnikow parkowania to u mnie wersja Elegance takze nie posiada czujnikow parkowania z przodu w standardzie. Trzeba doplacac. Ale to jest w dzialce ktora jest w katalogu oznaczona - komfort.
Nie pamietam dokladnie ale HH wystepuje chyba pod szyldem - bezpieczenstwo. Nie wiem jednak na 100% nie mam katalogu przed oczami.
Pozdrawiam
PS. moj pojazd zostal wyprodukowany wiec jak go dostane to sprawdze organoleptycznie :-)
Za naszym kolega "Kropeck'iem" w http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=6&t=251
sterownik ABS:
BEZ Hill Hold: 1K0 907 379
POSIADA Hill Hold: 1K0 614 517
Ja mam ten pierwszy z DSG6 i nie mam HH.
co do zbyt krótkiego bądź długiego trzymania hamulca na filmie powyżej:
znajomy posiada citroena z systemem HHC (tyle ze pod inna nazwą) i zachowuje się dokładnie tak jak widać na filmie - czas podany przez citroen'a to 2 sek, czyli mniej więcej tyle ile widać na filmie.
Ten filmik pokazuje dokładnie działanie HHC, u mnie funkcjonuje to dokładnie tak samo. W momencie jak auto stoi pod górę i puści się pedał hamulca to hamulce trzymają jeszcze około 2s a później samochód zaczyna się staczać. Jeśli chce się ruszyć to hamulce "w miarę" płynnie odpuszczają.
Odnośnie sterownika to tak jak napisałem, wcześniej ja mam 1K0 907 379 i mam HHC, tylko że nie mam DSG. Z tego co zauważyłem to w O2 FL sterownik ma kodowanie o jeden bajt dłuższe. Z tym uruchomieniem HHC, może nie być taka prosta sprawa bo z tego co zdążyłem sprawdzić to kodowanie tego samego sterownika z HHC i bez różni się dosyć znacznie. Jak będę miał drugie auto bez HHC online to spróbuję coś pokombinować.
O1 ASV+ by MR Motors - sprzedana O2 BXE jeszcze seria Perfectservice by DGW
Komentarz